SWOT Analysis

Posted by Δημήτρης Τιμοθεάτος on Κυριακή, Νοεμβρίου 17, 2013 with No comments
Σε αυτή την ανάρτηση θα ασχοληθούμε με ένα από τα πλέον διαδεδομένα εργαλεία του Στρατηγικού Marketing,  την ανάλυση SWOT. Αποτελεί τα αρχικά των λέξεων Strengths (Δυνατά), Weaknesses(Αδυναμίες ή Αδύνατα), Opportunities (Ευκαιρίες) και Treats (Απειλές) τα οποία σχετίζονται με το εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον ενός οργανισμού.
Τα δυνατά και αδύνατα σημεία (SW) αναλύουν το εσωτερικό περιβάλλον ενώ το εξωτερικό περιβάλλον αναλύεται από τις ευκαιρίες και απειλές (OT).

Η SWOT ανάλυση δεν  αποτελεί απλά μία περιγραφική απεικόνιση της παρούσας κατάστασης. Αυτό είναι ένα συχνό λάθος το οποίο ουσιαστικά δεν οδηγεί πουθενά! Έχω δει να παρουσιάζονται αρκετές αναλύσεις οι οποίες περιορίζονται σε μία απλή περιγραφή των σημείων και τίποτε άλλο. Για να έχει ουσιαστικό αποτέλεσμα μία ανάλυση αυτού του τύπου θα πρέπει, καταρχάς, να στηρίζεται σε αντικειμενικά και μετρήσιμα στοιχεία, αφετέρου να περιγραφεί πως θα μετατραπούν τα αδύνατα σημεία σε δυνατά, οι απειλές σε ευκαιρίες και πως θα συνδυαστούν τα ήδη δυνατά σημεία ενός οργανισμού με τις ευκαιρίες, υπάρχουσες ή αναδυόμενες.

Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, η SWOT αποτελεί ένα από τα εργαλεία του Στρατηγικού Marketing. Για τον σωστό σχεδιασμό η SWOT θα πρέπει να ακολουθείται, συνοδεύεται, από ανάλυση PEST η οποία αναλύει το Πολιτικό, Οικονομικό, Κοινωνικό και Τεχνολογικό περιβάλλον. Με την PEST Analysis θα ασχοληθούμε σε επόμενη ανάρτηση.

Στο Video που ακολουθεί ο καθηγητής Malcolm MacDonald περιγράφει την ορθή σύνταξη μίας ανάλυσης SWOT.
Enjoy it :-)!




Δημήτρης Τιμοθεάτος