LOGISTICS Τι σημαίνει για την επιχείρηση μας ?

Posted by Unknown on Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 26, 2013 with 1 comment

Γράφει ο Δημήτρης Κάρολος Καμπούρογλου

Τα Logistics αναφέρονται στη διαχείριση υλικών – πληροφοριών μεταξύ του προμηθευτήκαι του πελάτη / καταναλωτή. Εμπλέκει το σύνολο της επιχειρηματικής οργάνωσης (προμηθευτή, πελάτη, καταναλωτή), στην ολοκλήρωση- διασύνδεση των αποθεμάτων, της συσκευασίας και της διανομής.

Στόχος είναι :

• το σωστό υλικό,
• στη σωστή ποσότητα,
• στη συμφωνημένη ποιότητα,
• στη σωστή χρονική στιγμή,
• στο σωστό μέρος,
• με το συμφωνημένο τίμημα.

Η λειτουργία των LOGISTICS επηρεάζει άμεσα ή έμμεσα σχεδόν όλες τις δραστηριότητες ενός οργανισμού και τις αντιλαμβανόμαστε ..... όταν υπάρχει πρόβλημα π.χ :

Ένας πελάτης χρησιμοποιεί το Internet για την αγορά ενός δώρου γενεθλίων, το οποίο τελικά φθάνει αργοπορημένο….;

Ένα προϊόν που διαφημίζεται σε κάποιο ένθετο εφημερίδας δεν είναι διαθέσιμο όταν ο πελάτης επιχειρεί να το αγοράσει στο τοπικό λιανεμπόριο……;
Ένα φορτίο με φαρμακευτικό υλικό και τρόφιμα το οποίο προορίζεται για τα θύματα μιας φυσικής καταστροφής δεν μπορεί να παραδοθεί λόγω έλλειψης ή του μεταφορικού εξοπλισμού και των αποθηκευτικών χώρων….;
Μια αυτοκινητοβιομηχανία (που χρησιμοποιεί JIT σύστημα) σταματά την παραγωγή της λόγω έλλειψης υλικών από προμηθευτές διότι τα φορτία εμποδίζονται να καταφθάσουν λόγω της απεργίας των μεταφορέων…….;; ………με άλλα λόγια: Η Επιχείρηση υπάρχει για να ικανοποιεί τις ανάγκες των πελατών! και τα Logistics διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο σε αυτό.


Ο Ρόλος των Logistics ως τμήμα ενός οργανισμού.
Η τάση για την ανάπτυξη πελατοκεντρικών συστημάτων ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του 1980 με στόχο την Εξυπηρέτηση των πελατών. Μία τάση που συνεχίζεται ακόμη και σήμερα!!! Ο επιτυχής συνδυασμός της αποδοτικής και αποτελεσματικής λειτουργίας με την εφαρμογή πολιτικών προσανατολισμένων στην αγορά, παρέχει στις επιχειρήσεις το ζητούμενο Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα. Προσθέτοντας και επιτυχημένα συστήματα Logistics είναι μαθηματικώς βέβαιο ότι οι οργανισμοί αυτοί έχουν ήδη δημιουργήσει Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα.


Εξετάζοντας σε αντιδιαστολή τα 4P του Marketing με τα 5R των συστημάτων Logistics καταλήγουμε ότι τα στοιχεία αυτά μπορούν- και πρέπει - να συνεργαστούν αρμονικά με τη λειτουργική αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα η οποία προέρχεται από την υιοθέτηση και εφαρμογή σύγχρονων τεχνικών και στρατηγικών όπως :

· Supply Chain Mgnt (SCM)
· Total Quality Mgnt (TQM)
· Just In Time (JIT)
· Quick Response (QR)




Μείγμα Marketing- Μείγμα Logistic
Το αποτέλεσμα είναι οι δυο πυλώνες της επιχείρησης, Marketing + Logistics να συνεργάζονται στενά και αρμονικά, για το μέγιστο υλικό και άυλο κέρδος της επιχείρησης.

Τέλος, ως αποτέλεσμα των παραπάνω τα Logistics: Προσθέτουν “αξία” στο προϊόν !

Χρονική Αξία : Η αξία που προστίθεται στο προϊόν λόγω της διαθεσιμότητας αυτού όταν υπάρχει ζήτηση (π.χ. Γάλα στο μικρομάγαζο της γειτονιάς).
Αξία Τόπου Διάθεσης: Η αξία που προστίθεται στο προϊόν λόγω της διαθεσιμότητας αυτού εκεί που υπάρχει άμεση ανάγκη (π.χ. αλυσίδες αυτοκινήτων σε περίπτωση απρόσμενης χιονοθύελλας, στο βενζινάδικο της περιοχής).

Επίσης, συμβάλλουν στις Στρατηγικές Αύξησης της Κερδοφορίας της Επιχείρησης!

Αύξηση Πωλήσεων (Μερίδιο αγοράς) – Μεγαλύτερη προσπάθεια στο Marketing (δύσκολα & ακριβά).
Αύξηση της Τιμής του Προϊόντος – (ελαστικότητα της ζήτησης).
Μείωση του συνολικού κόστους της επιχείρησης:

Στη βιομηχανοποίηση πολύ δύσκολα.
Στο κόστος Marketing, υπάρχει συνήθως απροθυμία.




Θα πρέπει να θυμόμαστε:
Tα Logistics υπόσχονται πολλά στη μείωση του συνολικού κόστους. Για κάθε € που εξοικονομείται στα Logistics δεν απαιτείται αύξηση του καθενός ή του συνόλου των παραπάνω. Άρα, κάθε € που εξοικονομείται στα Logistics είναι € που αυξάνει το κέρδος.

 Δημήτρης Κάρολος Καμπούρογλου













Categories: